måndag 7 december 2009

Min dag

Dagen började med att bebis skrek av magknip. Oftast vaknar jag av ett joller och en leende bebis, men inte idag.
Kom ner och såg att katten hade kissat inne.
Diskade undan efter middagen och sambo kom hem, han hade besiktigat Dodgen. Vi fikade lite och sen åkte han och lämnade Hannibal hemma. Tog inte länge innan Hannibal spydde. Och nästan jag också.
Så ringer telefonen. Hinner se att det nästan inte är något batteri kvar, den har inte varit i laddaren på ett par dagar antagligen. Det är skolsköterskan. Sonen har varit där med en ond axel, och hon vill att en läkare skulle titta på honom. Han var i skateboardhallen igår, och ramlade visst. Så jag fick börja jaga läkare. Fick faktiskt en tid, och fick ringa skolan för att få tag i sonen. De får ju inte ha telefonerna på under lektionerna. Men det gick, det också. Så vi åker till vårdcentralen, och läkaren skickar oss på röntgen.
Hem och käka lite lunch, och iväg igen alltså.
Röntgen gick bra som tur var, inga sprickor, inget av och inget ur led. Phu.
Lägg till att det regnade hela dagen. Och jag får inte äta choklad.

Så har min dag varit. Och din?

Inga kommentarer: