tisdag 18 maj 2010

Jag har svarat

Är med i några "konsumentpaneler" som de så fint kallas. Svarar på frågor om köpvanor och reklamerinran osv. titt som tätt. Tycker det är lite kul. Ibland får man se olika förslag på nya förpackningar till en vara och rösta vilken man gillar mest.
Men häromveckan blev jag irriterad. Har svarat på massor av frågor, lagt ner en del tid och tagit uppgiften seriöst. I slutet av undersökningen kom frågor om mig som person. Att jag är kvinna, min ålder, hur jag bor och anställning har jag fått uppge när jag anmälde mig, så de styr undersökningarna till rätt personer. Är ju inte bra att skicka undersökningar om gräsklippare till någon som bor i lägenhet till exempel. I slutet av undersökningen fick jag någon sådan "basfråga" och då fick jag till svar att jag inte tillhörde målgruppen (och därmed inte får några poäng för undersökningen). Kanske borde dessa basfrågor ställas i början istället? Nu har jag ju gett dem massor av information som de säkert har användning av ändå. Kicki tände till och skrev ett syrligt mail till dem. Någon måtta får det ju vara.

Idag fick jag svar:

Bästa Kristina Öijeberg,

Vi tror att vi har löst ditt ärende angående "Tillhör inte målgruppen - efter att ha genomfört 97 % av undersökningen". Ärendets lösning:

Hello,

Thank you very much for writing to us.
We are very sorry, but for the moment we are unable to provide help for you in your native language, but we are working towards this in the near future. We apologize for it.
In order for us to be able to help you, for the moment, please write to us in English.

We apologize for the inconvenient.

Best Regards,
The Ciao Surveys Team

Svara endast på detta e-postmeddelande om du önskar återaktualisera ärendet.

Inga kommentarer: