lördag 3 oktober 2009

Åh, Polly, vad gott?

Ja, Polly är gott. En del av dem i alla fall. Men det är svårt för mig som inte gillar arrak. Eller för att vara tydlig, jag avskyr arrak. För de ljusa kulorna har två olika smaker, arrak och smörkola. Smörkola är en favorit. Då håller jag med att Polly är riktigt gott. Problemet är att man inte kan genom en okulärbesiktning avgöra vilka som har arraksmak och vilka som har smörkolasmak. Det kunde man förr, kanske på 80-talet. Då var innehållet av olika färg. Jag kunde då alltså ta en kula och gnaga av lite av chokladen och avgöra om den var en goding eller inte. Har påpekat detta för tillverkarna, och även föreslagit att de kan ta bort arrakskulorna helt eftersom det är äckligt, men jag fick inget större gensvar. De påstår att vi konsumenter vill ha arrakssmaken kvar. Hmpf. Dagens i-landsproblem så här på lördagskvällen.

Inga kommentarer: