onsdag 5 maj 2010

14:9 blir bra

På dagarna, vid den tiden bebis sover och jag äter lunch ungefär, går reprisen av Miljonlotteriets Lyckohjulet på tv. Kommer du ihåg det programmet? Gick i början av 90-talet. Bygger på en, jag gissar amerikansk, förlaga som hette Wheel of fortune. Man snurrar ett hjul och väljer konsonanter för att lösa ett ordpussel. En snygg tjej med kort kjol och stora brön vände fram rätt bokstäver och det blev ett ord eller en mening.
Programmet nu har samma princip. Och det är så fånigt lätt så jag blir nästan förbannad. Så jag tänkte att jag skulle vara med och vinna storkovan. Köpte mig en (1) lott, och hade (o)turen att det var en nitlott. Då kunde man nämligen registrera sig på deras sajt för att ha en chans att bli uttagen till att vara med och tävla. Gjorde´t och glömde´t.
För ett par veckor sedan ringde dom. Vad har man då för val, liksom? Var ju tvungen att tacka ja.
I torsdags förmiddag var det inspelning. I Göteborg. Vi packade in oss i bilen och drog ner. Fick resa och hotell av produktionsbolaget. Sambo och bebis kvar på hotellet, jag tog en taxi till studion och kom tillbaka efter ca fem timmar. Och ingen vet hur det gick. Vann jag? Och i så fall vad?
Anledningen till att jag inte berättar är att sambo vill testa mig. Jag är av den mer nyfikna sorten kan man väl lugnt säga. Så han drar parallellen att jag inte kan hålla käften heller. Men det kan jag. Håller på att försäga mig hela tiden, går omkring och ler lite för mig själv när jag kommer på något jag sagt (och hoppas de klipper hårt).

Det var en upplevelse i sig, kanske berättar jag om alltihop i ett annat inlägg. Om någon är nyfiken.

Och ja, det sänds på lördag klockan 20.00 i TV3. Kommer sitta och grina för att jag är så självkritisk. Stäng av widescreen är du snäll.

Mina nya polare, Hans och Hannah.

3 kommentarer:

Mia sa...

Jag ska sitta klistrad! Kommer du ihåg Lingo på expressgods?

Josse sa...

UUU va roligt!!! Lördagkvällen är räddad =o) Kramar Josse

Kristina Öijeberg sa...

Mia: Ja, det ringer en klocka. Men kommer inte ihåg hur det gick för honom. Det var han den långa som var med va?
Josse: Mellan åtta och halv tio i alla fall... :O)