onsdag 7 april 2010

En helt vanlig dag

Ringde kommunen angående skolskjuts, om sonen kanske ska bo hos sin pappa varannan vecka framöver. Men det går inte för sig, det är två olika kommuner och de har inget samarbete kring detta.
Kontaktade ett företag angående en faktura till firman. En påminnelse utan att någon "ordinarie" faktura innan. Det visade sig att jag hade fått den på mailen. Fast min förra mail. Jag hade visst angett detta när jag beställde tjänsten. My mistake.
Ringde Apoteket för att beställa hem den mjölkfria ersättningen som de inte har i lager på Apoteket i Skoghall. Det visade sig att detta apotek blivit sålt så hon kunde inte beställa dit. Men däremot hade de kampanj nu så jag får det budat hem till dörren, utan extra kostnad. Grymt!
Jag sov middag med bebis och hade ett missat samtal på mobilen när vi kom upp. Det var från TV. Jag ska visst på inspelning nästa fredag.

6 kommentarer:

Mia sa...

Jag vill minnas att när jag gick på högstadiet här ute så var det en och annan som flyttade med sin förälder in till stan och då fick de ta vanliga bussen till skolan här ute. Han får nog gå upp tidigt stackarn.

Kristina Öijeberg sa...

Ja, det verkar så. Får se hur kul det blir i längden.

Saraah sa...

Tack så jätte mkt! Ja ja börjar få till de riktigt bra nu ;D Kram

AK sa...

tja! laser ikapp lite har pa bloggen... nar jag gick i 9:an flyttade vi fran hammaro in till karlstad och jag fick ta bussen i svinottan och sedan ga hem till en kompis tills det var dags att ga till skolan... man hade ju nastan hoppats att det blivit battre pa de har senaste... 10 aren... ;)

Kristina Öijeberg sa...

Saraah: Kanske kan göra mina naglar framöver? Säg till om du har lust...
Ato: Ja, man trodde väl att det skulle hända mer på... ähum, 10 år. :O)

sarah sa...

Spännande! Vad skall du spela in förnågot?

Jätte bra att smörja in sina naglar med oil! :)

Kram