onsdag 3 september 2008

Övningskör?

I morse blev jag förbannad på en liten tjej som övningskörde. Eller kanske inte just på henne, egentligen. Hon stod och tvekade vid en cirkulationsplats, och trots att det inte kom någon bil så körde hon inte. Hon skulle visst vänta tills hela östra Hammarö hade åkt förbi, och jag hade missat mitt möte. Jag tutade. Riktigt, riktigt elakt tutade jag med min stora stora amerikanska bil. Inte för att skrämmas,  utan för att hon skulle vakna till. Eller kanske hennes handledare eller vad det nu heter, som satt bredvid. Varsågod och kör. Kör! Kör för h-e!

Hur kan man ta ut sin unge och övningsköra vid rusningstrafik? 
Stackars liten. Men så är det här i världen, det är dags att lära sig. 

Fick dåligt samvete sen. Hoppas den däruppe förlåter mig.

Inga kommentarer: