torsdag 18 september 2008

Blåskontroll

Inte kontroll av urinblåsa, men om ni undrar så är allt bra med den.

Näe, jag blev stoppad i en poliskontroll och fick blåsa i en sån där appapparat som berättar om man har alkohol i kroppen eller inte. Det hade jag inte, har mitt körkort kvar. Och inga böter. 

Men det är så att vi har impregnerat en bil från staterna, en Dodge Magnum. Fiiin. Men over there behövs inga positionslyktor (eller vad det nu heter) så det fick vi (läs Krille) montera dit. Gick bra, den gick igenom besiktningen och allt. 
Men.
Polisen tyckte att Dodgen hade dubbla ljuspunkter. Han tyckte att det satt reflexer med lampor bakom. Och det får man inte ha. Men det var gratis idag.  ?! 
Tack tack, liksom. Jag fann mig inte, utan körde därifrån, i tron att jag har felaktig belysning på bilen. Men då skulle den väl inte ha gått igenom besiktningen?

Strange.

Inga kommentarer: