fredag 22 augusti 2008

När är semin egentligen?

Fyra. ELLER fem. Hallå, man går väl inte upp fyra på morgonen och chansa på att det kanske börjar då? Kan de inte bara bestämma sig, och sen meddela?

Jag laddade till och med hem alla OS-tiderna för bordtennisen, från Aftonbladets sajt, för att få klarhet i detta. En väldigt bra tjänst tycker jag. Tiderna hoppade i rakt in i min kalender! Men då var det bara med tiderna fram tills idag. Fram tills idag! Det är visst en prenumeration, så tiderna för i natt och framåt kommer kanske... vad ska vi gissa på? Fredag nästa vecka???
Det är ungefär som att metrologerna  (heter det så? Rättningskontrollen vill att det ska stå endera metgeologerna eller metteologerna. Känns sådär tycker jag.) berättar vad det har varit för väder under dagen... Hallå?

Jag tänkte gå och lägga mig snart. Behöver veta NU.

Inga kommentarer: